אפריל 24, 2024
שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי – שאלות ותשובות

לא חשוב אם יש לכם עסק קטן או עסק גדול, אתם זקוקים לנוכחות דיגיטלית. הבעיה היא שלא כל עסק יודע איך לעשות שיווק דיגיטלי. על מנת לעשות לכם סדר בעניינים, הכנו סדרת שאלות ותשובות בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה.

מה זה שיווק דיגיטלי?

מדובר על שיווק שנעשה ברשת האינטרנט. המטרה העיקרית שלו היא להבליט את העסק מעל המתחרים וגם למשוך לעסק לקוחות נוספים. שיווק דיגיטלי יכול להתבצע בכל מיני פלטפורמות. לדוגמה, שיווק דיגיטלי באמצעות קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשת היוטיוב, שיווק ברשתות חברתיות ועוד.

האם שיווק באינטרנט יתאים גם לעסקים שאין להם אתר אינטרנט?

כן. לא חייב שיהיה לכם אתר. אפשר להתמקד בשיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב. השיווק ברשתות הללו יכול להביא תוצאות מעולות. 

האם אפשר למדוד את ההצלחה של הקידום?

באמצעות ערך ה-ROI, תוכלו לדעת כמה כסף קיבלתם עבור ההשקעה שלכם בפרסום. אגב, אם תנהלו את הקידום בצורה הנכונה, תוכלו גם לדעת את כמות החשיפות למודעות שלכם וכמו כן תוכלו לדעת כמה כסף הוצאתם עבור כל פעולה ובהמשך תוכלו גם לדעת כמה כסף נכנס לעסק. 

קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום ממומן הוא פרסום שעולה כסף והוא מתאים מאוד לעסקים שרוצים לראות תוצאות מיידיות. קידום אורגני הוא קידום טבעי והוא מתאים יותר לעסקים שמעוניינים להשקיע עכשיו ולראות את התוצאות רק בעוד כמה חודשים. לכל אחת משיטות הקידום הללו, יש את היתרונות והחסרונות שלה.

האם אפשר לקדם עסקים באינטרנט בחינם?

בהחלט. יש כל מיני אפשרויות שניתן להשתמש בהן על מנת לקדם את העסק מבלי להוציא כסף. לדוגמה, אפשר לפתוח כרטיס עסק בגוגל, אפשר לפתוח פרופיל עסקי או דף עסקי ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם ואפשר גם לפתוח ערוץ יוטיוב.

כמה עולה קידום אתרים?

העלות אינה קבועה והיא משתנה בהתאם למרכיבים. יש את עלות התוכן, את עלות הפרסום ואת עלות ניהול הקמפיין הממומן (במידה ובוחרים בקידום ממומן) או עלות ניהול קידום האתר (במידה ובוחרים בקידום אורגני). מבחינת עלות התוכן, בעל העסק יכול לספק לכם את התכנים או שהוא ישלם על התכנים שתזמינו עבורו. התשלום הוא בהתאם לסוג התוכן המבוקש וכמות המילים. מבחינת עלות הפרסום, אפשר להתחיל בעלות של כמה עשרות שקלים ביום ולהעלות אותה גם למאות ואלפי שקלים. מבחינת עלות הניהול, מומלץ לבצע השוואת מחירים ולבדוק מהי העלות הממוצעת המבוקשת על ניהול קמפיין או ניהול אתר. 

האם לקדם את העסק בפלטפורמה אחת או במספר פלטפורמות?

אם יש לכם תקציב לא מוגבל, ההמלצה היא להשתמש בכמה פלטפורמות. אם התקציב מוגבל, מומלץ לבחור פלטפורמה אחת ולבחון את התוצאות ובהמשך להתפתח לעוד פלטפורמות.