אפריל 28, 2024
קוריאן

קוריאן – המדריך המלא

בכתבה הבאה, נסביר מהו קוריאן, מהו הרכבו ונדבר על היתרונות והחסרונות שלו ולבסוף נענה על שאלות נפוצות לגביו.

הכתבה בשיתוף עם חברה המייצרת משטחי קוריאן למטבח, לחדרי רחצה ועוד.

מה זה קוריאן?

קוריאן הוא מותג של חומר משטח מוצק. הוא פותח על ידי חברת דופונט בשנות ה-60.
הוא מורכב בעיקר מתערובת של מינרלים טבעיים, פולימר אקרילי ופיגמנטים. מרכיבים אלה נמזגים יחדיו ואז יוצרים יריעות בעוביים וצבעים משתנים.

קוריאן – מהם היתרונות?

להלן היתרונות הבולטים:

עיצוב

עם קוריאן, יש מגוון אפשרויות עיצוב, שכן הוא זמין במבחר צבעים וגימורים.

מראה חלק

בניגוד למשטחי אבן טבעית, ניתן להתקין משטחי קוריאן במקשה אחת וכך ליצור משטח חלק ואחיד. זה לא רק משפר את האסתטיקה אלא גם מקל על הניקוי והתחזוקה.

עמידות

קוריאן עמיד מאוד בפני כתמים, שריטות וכו'. כמו כן, הוא גם עמיד בפני לחות, וזה יתרון משמעותי במיוחד בסביבות בהן יש לחות כמו חדרי רחצה למשל.

מגוון של גימורים וצבעים

קוריאן זמין במגוון רחב של צבעים, דוגמאות וגימורים, המאפשרים אינסוף אפשרויות עיצוב.
בין אם אתם מעדיפים צבע אחיד קלאסי, מראה אבן טבעית או אולי בכלל עיצובאחר, ישנה אפשרות של קוריאן שתתאים לכל טעם וסגנון.

קל לתחזוקה

בניגוד לכמה חומרי אבן טבעית הדורשים איטום ותחזוקה קבועים, קוריאן דורש תחזוקה נמוכה יחסית. ניתן לנקות אותו בקלות עם מים וסבון.

קוריאן – מהם החסרונות?

להלן החסרונות הבולטים:

רגישות לנזקי חום

בעוד שהקוריאן עמיד בחום במידה מסוימת, הוא עלול להינזק בטמפרטורות גבוהות. הנחת מחבתות או סירים חמים ישירות על המשטח עלולה לפגוע בו ולכן חשוב להשתמש במשטחי סיליקון לסירים או מעמדים מפלדת אל-חלד וכל זאת על מנת שיהיה אפשר להגן על המשטח.

עמידות לא מלאה בפני שריטות

למרות שהקוריאן עמיד, הוא לא לגמרי עמיד בפני שריטות. חפצים חדים או חומרים שוחקים יכולים להשאיר סימנים על פני המשטח.

רגישות לחומרים כימיים

בעוד שהקוריאן עמיד לרוב הכימיקלים הביתיים, חומרים המכילים חומצות חזקות עשויים לגרום נזק למשטח. על כן, חשוב להימנע מחומרים כגון אקונומיקה, חומרי ניקוי לתנורים וכו'.

עלות

קוריאן לא נחשב לזול ועלותו גבוהה בהשוואה לחומרים אחרים מהם גם מייצרים משטחים. עם זאת, בגלל העמידות ארוכת הטווח והאסתטיקה שלו, ההשקעה שווה.

שאלות נפוצות על קוריאן

1. האם קשה לתחזק קוריאן?

קוריאן קל יחסית לתחזוקה בהשוואה לחומרי משטח אחרים. ניקוי שגרתי עם מים וסבון עדין מספיק בדרך כלל כדי לשמור על המראה שלו. ניתן לשפשף שריטות או פגמים קלים בעזרת חומר ניקוי עדין.

2. באילו צבעים קוריאן זמין?

קוריאן זמין במגוון רחב של צבעים. בנוסף, הוא יכול לחקות את המראה של אבן טבעית, בטון או חומרים אחרים באמצעות טכניקות פיגמנטציה וגימור מותאמות אישית.

3. קוריאן נגד קוורץ: מה ההבדל?

בעוד שגם קוריאן וגם קוורץ הם אפשרויות פופולריות עבור משטחים, יש ביניהם כמה הבדלים עיקריים. קוריאן הוא חומר משטח מוצק המורכב ממינרלים טבעיים ומפולימר אקרילי, המציע אינטגרציה חלקה ורבגוניות עיצובית. קוורץ, לעומת זאת, היא אבן מהונדסת העשויה בעיקר מגבישי קוורץ ושרף, הידועה בחוזקה, בעמידותה ובמגוון רחב של צבעים ודוגמאות. בסופו של דבר, הבחירה בין קוריאן לקוורץ תלויה בגורמים כמו העדפת עיצוב, תקציב ודרישות פרויקט ספציפיות.

כמה מילים לסיכום…

לסיכום, כעת שאתם מהו קוריאן ואתם מודעים ליתרונות והחסרונות שלו, תוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי שילובו בפרויקטים הקשורים לעיצוב הבית. שיהיה בהצלחה!