אפריל 28, 2024
משרד נקי

ניקיון משרדים – רשימת הצעדים לקראת משרד נקי

שמירה על סביבת משרד נקייה והיגיינית היא לא רק חיונית לרווחת העובדים אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגברת הפרודוקטיביות וביצירת אווירה חיובית במקום העבודה. בכתבה הבאה, נציג צעדים מעשיים שניתן ליישם כדי להשיג חלל משרדי נקי ובריא יותר.

הכתבה בשיתוף עם חברת ניקיון משרדים המספקת מגוון שירותים בהם גם ניקיון משרדים אחרי שיפוץ.

ניקוי טלפונים ותחנות עבודה

יש לבצע ניקוי וחיטוי באופן קבוע לטלפונים, למקלדות ושולחנות עבודה. כך אפשר לצור מרחב עבודה נעים והיגייני יותר.

ניקוי משטחים וידיות של דלתות

יש לבצע ניקוי וחיטוי של משטחים בעלי מגע גבוה כגון ידיות של דלתות וציוד משותף. כך אפשר להפחית את הסיכון להפצת זיהומים בקרב העובדים.

ניגוב מתגי האור ומשקופים

מתגי תאורה ומשקופים יכולים לצבור אבק ולכלוך לאורך זמן. יש להתמקד גם בניקוי שלהם ולשלב אותו בשגרת הניקיון וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לשמור על מראה מצוחצח ומתוחזק היטב בכל המשרד.

ניקוי הרצפה

ניקוי רצפות חיוני הן לאסתטיקה והן להיגיינה. יש לשאוב או לטאטא רצפות כדי להסיר לכלוך ופסולת ולאחר מכן יש לנקות עם מגב ומטלית ספוגה בחומר ניקוי.

ריקון פסולת ופחי מחזור

פינוי באופן קבוע של פחי פסולת ומחזור לא רק שומר על הניקיון אלא גם מונע ריחות לא נעימים. בנוסף, מומלץ לבצע ניקוי ולחטא את הפחים.

ניקוי אבק וניגוב מסכי מחשב ומקלדות

הצטברות אבק על מסכי מחשב ומקלדות יכולה להרוס את הפריטים הללו. על כן, יש לנגב את המשטחים הללו באופן קבוע כדי לקדם סביבת עבודה בריאה ויעילה.

ניקוי חלונות

חלונות נקיים ומשטחי זכוכית משפרים את האור הטבעי. מומלץ להקפיד לנקות אותם עם חומר ייעודי כמו תרסיס לניקוי חלונות.

ניקוי אזור הקבלה

אזורי הקבלה הם נקודת המגע הראשונה למבקרים. יש לשמור עליהם נקיים ומתוחזקים היטב כדי ליצור רושם ראשוני חיובי. יש לאבק ולנקות רהיטים באופן קבוע, לשאוב שטיחים ולוודא שחומרי הקריאה מסודרים ומאורגנים.

ניקוי אזורי הכנת מזון

אם המשרד שלכם כולל מטבח או אזור הכנת מזון, שמירה על הניקיון היא חשובה מאוד.
נקו וחטאו באופן קבוע משטחים וכיורים. רוקנו ונקו את המקרר באופן קבוע כדי למנוע ריחות לא נעימים ולהבטיח סביבה היגיינית.

חדרי ישיבות/אזורים משותפים נקיים

חדרי ישיבות ואזורים משותפים הם אזורים עתירי תנועה בהם העובדים משתפים פעולה ומקיימים אינטראקציות. נקו וחטאו באופן קבוע שולחנות, כיסאות וציוד משותף. שימו לב לפרטים כגון לוחות וציוד של מצגות כדי להבטיח שהם נקיים ופונקציונליים.

כמה מילים לסיכום…

על ידי יישום הצעדים הללו לקראת משרד נקי יותר, ניתן ליצור סביבת עבודה המטפחת אווירה חיובית, מפחיתה את הסיכון למחלות ומשפרת את היעילות הכוללת של הפעילות היומיומית.
שגרות ניקיון קבועות, תשומת לב לפרטים ומחויבות להיגיינה תורמים למקום עבודה שהעובדים יכולים להתגאות בו ולקוחות או מבקרים יכולים להעריך.