אפריל 24, 2024
שיווק דיגיטלי חכם לעסקים

מילון המונחים לקידום אתרים

נתקלתם במושג שקשור לקידום אתרים ואתם רוצים להבין מהי המשמעות שלו?
הכתבה הבאה בדיוק בשבילכם.

ריכזנו לכם מונחים פופולאריים מתחום קידום האתרים.
הכתבה בשיתוף עם חברת פולפאוור המציעה שירותי שיווק דיגיטלי חכם לעסקים.

קידום אורגני – SEO

ראשי התיבות של SEO הם Search Engine Optimization ואם נתרגם לעברית, המשמעות תהיה מיטוב עבור מנועי חיפוש. מדובר על תחום שעוסק בפעולות שונות שיש לבצע וכל זאת על מנת שהאתר יתקדם במנועי החיפוש.

גוגל אנליטיקס – Google Analytics

מדובר על כלי חינמי שנבנה על ידי גוגל והוא מיועד למנהלי אתרים. בכלי הזה, אפשר לצפות בדוחות הכוללים נתונים על העמודים שיש באתר ועל האתר עצמו. כמו כן, יש גם נתונים לגבי התנהגות הגולשים, דרך הגעת הגולשים לאתר, זהות הגולשים ועוד.

גוגל סרץ' קונסול – Google Search Console

כלי חינמי נוסף של גוגל שמספק נתונים על ביצועי האתר ועל העמודים שיש בו. הנתונים המוצגים הם מיקום האתר בחיפושים של מילות מפתח מסוימות, כמות מבקרים שיש בעמודי האתר ועוד. עושים שימוש בכלי זה, גם על מנת לשלוח את מפת האתר לגוגל לצורך סריקת האתר. כמו כן, הכלי גם מאתר בעיות שיש באתר ומציע אפשרויות לתיקון.

A/B Testing

מדובר על מבחן בו בוחנים 2 אופציות שונות ולאחר מכן, עושים השוואה בתוצאות. מומלץ להשתמש ב-A/B Testing, כאשר בונים קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל, כאשר רוצים לבחור מיקום לכפתור רכישה באתר סחר, כאשר רוצים לבחור כותרות יעילות למאמרים ועוד.

יחס נטישה – Bounce Rate

מדובר על מדד שמשקף את היחס בין מספר גולשים שביקרו בעמוד מסוים באתר ולא ביצעו אף פעולה נוספת לבין סך הגולשים שביקרו באתר. אם יחס הנטישה הוא גבוה, הדבר יכול להעיד על כך שמשהו לא בסדר בעמודי האתר או באתר עצמו וגם הדבר עשוי להשפיע משמעותית על דירוג האתר. כלומר לפגוע בו.

CTR

מדובר על היחס שבין מספר החשיפות של הגולשים לאתר לבין כמות ההקלקות על האתר.

יחס המרה – Conversion Rate

מדובר על היחס שבין מספר הגולשים שביקרו באתר לבין מספר הגולשים שביצעו באתר פעולה כמו הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס, רכישה וכו'. על מנת לשפר את יחס ההמרה, אפשר לבצע כל מיני פעולות רלוונטיות. לשם כך, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיש להם מומחיות בתחום.

Http/Https

מדובר על פרוטוקולי תקשורת. הם משמשים לצורך העברת מידע ונתונים על גבי רשת האינטרנט לגולשים. ההבדל העיקרי בין Http ל-Https הוא בשכבת הצפנה ואבטחה נוספת (SSL או TLS). אתר שאינו מאובטח עשוי לפגוע בקידום האורגני וכמו כן להרחיק לקוחות.

קישורים פנימיים – Internal Links

אלו הם קישורים הנמצאים בתוך האתר והם מפנים את הגולשים לעמודים אחרים בתוכו.

קישורים חיצוניים – Backlinks

אלו הם קישורים הנמצאים באתרים אחרים והם מפנים את הגולשים לאתר שלכם.

קישורי Nofollow

אלו הם קישורים רלוונטיים לגולשים, אך אינם מעבירים כוח קידומי לאתר המקשר.

Crawling

מדובר על תהליך שמבוצע על ידי האלגוריתמים של מנועי החיפוש. במסגרת התהליך, הם מוצאים, סורקים ומנתחים את אתרי האינטרנט השונים.

ביטויי זנב ארוך – Long Tail

מדובר על ביטויי חיפוש הכוללים מספר מילים גבוה יותר מחיפושים כלליים. מה הכוונה? חיפוש כללי יכול להיות "קידום ממומן", ביטוי זנב ארוך יהיה "קידום ממומן לאתרי סחר בישראל".

מילות מפתח – Keywords

מילים יחידות או צירופי מילים שיש לכלול בתכנים המופיעים באתרים וכמו כן גם כאשר מתחילים תהליך קידום אורגני או ממומן לאתר. משתמשים במילות מפתח, על מנת שמנועי החיפוש יזהו את האתר כרלוונטי לחיפושים של הגולשים המכילים את מילות המפתח.

מפת אתר – Sitemap

מדובר על רשימה של כתובות ה-URL של העמודים שיש באתר. המטרה העיקרית של מפת האתר היא לסייע לבוטים למצוא וגם לאנדקס בצורה נכונה וטובה את עמודי האינטרנט שיש באתר.

טקסט אלטרנטיבי – Alt Text

מדובר על טקסט המתאר תמונות בעמודי אינטרנט.

החלפת קישורים – Link Exchange

מדובר על טקטיקה בה משתמשים, על מנת להעלות את דירוג האתרים.