מאי 6, 2024
התחדשות עירונית

השאלות הכי נשאלות בתחום ההתחדשות עירונית

התחדשות עירונית מביאה עימה פרויקטים מסוגים שונים שהמטרה שלהם היא לחדש את פני ערים, לחזק בניינים שונים בפני רעידות אדמה ובכלל ולהוסיף יחידות דיור נוספות לצורך מגורים. ניתן למצוא כיום לא מעט פרויקטים התחדשות עירונית תל אביב, אשר הופכים את העיר תל אביב לעיר גדולה יותר, יפה יותר ורלוונטית למגורים עבור לא מעט אנשים. אם אתם תוהים מהי התחדשות עירונית או, אם יש לכם שאלות אודות התחדשות עירונית, כדאי מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

מהו תפקידה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית?

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא הגורם הממשלתי אשר מופקד על תחום ההתחדשות העירונית במדינת ישראל. היא מקדמת ומעודד את הפעילות להתחדשות עירונית בכל רחבי הארץ וכן מסייעת במימון של תוכניות שונות, בהקמת מנהלות עירוניות, בהדרכה מקצועית לדיירים וכן בהסרת חסמים מבניים וחוקיים. חשוב לדעת כי יש מנהלות התחדשות עירונית בכל ישוב, כאשר מדובר על יחידות של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והן פועלות לצורך קידום פרויקטים של התחדשות עירונית באותן הרשויות. אם אין מנהלת מעין זאת בישוב שלכם ואתם מעוניינים לברר אודות פרויקט מסוג זה אתם יכולים לפנות למחלקת הנדסה בעירייה.

מהי מדיניות התחדשות עירונית בעיר שלכם?

כל עיר קובעת את מדיניות התחדשות עירונית שלה וזאת באמצעות תוכניות וכן מסמכי מדיוניות שונים. ישנן ערים אשר הכינו תוכניות ספציפיות להתחדשות עירונית אשר מגדירות וקובעות באיזה אזורים ניתן לקדם התחדשות עירונית ומאיזה סוג. אם אין תוכנית בעיר שלכם כדאי שתפנו למחלקת ההנדסה בעירייה. כמו כן, ניצן למצוא פרויקטי פינוי בינוי המקודמים בערים השונות במפה הדינמית וכן ברשימת המתחמים. במפה הדינמית מופיעים גם פרויקטי תמ"א 38.

איך מקדמים פרויקט פינוי בינוי או פרויקט תמ"א 38?

קידום פרויקט התחדשות עירונית תלוי במשתנים שונים ובשחקנים רבים. בשלב הראשון יש לבדוק האם הבית שבו אתם מתגוררים מתאים לפרויקט התחדשות עירונית והאם יש כדאיות כלכלית לבצע את הפרויקט המדובר. היזמים או הקבלנים בונים כנגד קבלת זכויות בנייה להקמת דירות נוספות. את הדירות הנוספות מוכרים היזמים והקבלנים לצורך כיסוי העלויות הדרושות לרבות הפקת רווח. בשלב השני יש צורך לבדוק האם יש נכונות לקדם פרויקט שכזה עם שאר הדיירים בבניין ובמקרה הצורך גם עם הדיירים בבניינים הסמוכים. בשלב השלישי יש להתקשר עם בעלי מקצוע שונים כגון מארגן ועורך דין דיירים אשר יעניקו לכם ייצוג מול ההיזם. בשלב הרביעי יש לבחור יזם וכדאי שעורך הדין יסייע לכם לערוך את כל הבדיקות המקדימות הנדרשות לצורך בחירתו. בשלב הבא היזם יקדם את תכנון הפרויקט מול מוסדות התכנון ועליו לקבל היתר בניה.

האם יש רשימת בעלי מקצוע מומלצים לצורך קידום פרויקטים של התחדשות עירונית?

אין רשימה רשמית של בעלי מקצוע אך אשר למצוא המלצות שונות ברשת האינטרנט על בעלי מקצוע שכדאי להיעזר בהם בהתאם למומחיות הספציפית שלהם. אם מדובר על פרויקט מעין זה בתל אביב, יש לברר איזה אנשי מקצוע הטובים ביותר עבור פרויקטים בענף תל אביב נדלן לבחור בהם.