מאי 3, 2024
מועדוני לקוחות

הקמה וניהול של מועדון לקוחות

במידה ואתם מעוניינים להגדיל את ההכנסות של העסק בעזרת הלקוחות הקיימים שלו, דעו שתוכלו לעשות זאת באמצעות מועדון לקוחות. חשבו על זה – אם יש לקוחות שמכירים אתכם ואת המוצרים או השירותים שאתם מספקים וכאלה שגם ביצעו מכם כמה רכישות בעבר, הרי שיהיה הרבה יותר קל למכור להם שוב מוצר או שירות חדש וזאת בהשוואה לגיוס של לקוחות חדשים שסביר להניח שמעולם לא שמעו עליכם. אין ספק שתודות למועדוני לקוחות, אפשר להעמיק את הקשר עם הלקוחות וגם לבנות תחושת נאמנות לעסק. כמו כן, אפשר גם ללמוד על ההתנהגות הצרכנית של הלקוח ואפילו לחזק משמעותית את ערך המותג.

הכתבה בשיתוף עם מועדוני לקוחות סימפלי קלאב.

איך מועדון לקוחות יכול לעזור לעסק שלכם?

מועדון לקוחות מתמקד ומשפר את כל אלה:

-הגדלת ההכנסות.

-העמקה של הקשר ובניית נאמנות עם הלקוחות.

-למידה של דפוסי הצריכה של הלקוחות.

-חיזוק ערך המותג.

-הענקה של תחושה ייחודית ללקוחות.

מה כולל ניהול מועדון לקוחות?

הוא כולל התמקדות בכל אלה: אפיון הלקוח, בניית תכנית נאמנות, התאמה אישית ללקוחות שונים, תזמון הצעה ללקוח בחגים, אירועים, ימי הולדת וכו', שימוש במערכת דיוור אלקטרונית.
כאשר יש התמקדות בכל שהוזכר לעיל, אפשר לפנות ללקוח בצורה ישירה וכך גם לשפר את מערכת היחסים מולו וגם לעודד אותו לבצע פעולות מסוימות הקשורות לרכישה של מוצרים או שירותים. חשוב לציין, שיש לקחת גורם מקצועי שיהיה אחראי על ניהול מועדון הלקוחות וזאת על מנת שיהיה אפשר לנצל משמעותית את כל היתרונות שיש במועדוני לקוחות.

למה מומלץ ללקוחות להצטרף למועדון?

בעלי העסקים שמעוניינים ביצירת מועדון לקוחות, צריכים לשאול את עצמם למה הלקוחות ירצו מלכתחילה להצטרף אליהם למועדון. בגדול, חשוב לזכור שלקוחות יהיו מעוניינים להצטרף למועדון לקוחות, על מנת שיוכלו לקבל הטבות מהעסק. הרי זה ידוע שלקוחות שהם חברי מועדון הם לא סתם לקוחות רגילים והם יקבלו יחס מועדף וגם ייהנו ממבצעים והנחות. כמו כן, מלבד ההטבות, לקוחות בוחרים להצטרף למועדון לקוחות של עסק כאשר הם מרגישים שלעסק אכפת מהם ובכלל אפשר לומר שלקוחות יצטרפו למועדון כאשר הם מעוניינים להרגיש חלק ממשהו משמעותי וגדול יותר.

איך בוחרים שירותי ניהול עבור מועדוני לקוחות?

תסכימו שהצורה בה מועדון הלקוחות של העסק מנוהל, יכולה להשפיע על העסק בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. במידה ורוצים להפיק יתרונות משמעותיים ממועדון הלקוחות או להגדיל מועדון קטן ולהפוך אותו לגדול, יש לבחור בקפידה את שירותי הניהול. עושים זאת על פי בדיקה של 3 פרמטרים בהם, מחיר שירותי הניהול, המלצות והתרשמות אישית. לגבי המחיר, יש למצוא את עמק השווה בין מקצועיות לבין מחיר משתלם. לגבי המלצות, יש לקבל אותן מקולגות, שותפים עסקיים, חברים ובני משפחה. לגבי התרשמות אישית, מומלץ להיפגש עם נציגים מטעם החברה המספקת את השירות ולבדוק את האינטראקציה שיש וכמו כן את טיב השירות.