מאי 5, 2024
פאפוס קפריסין

איפה זה פאפוס ואיזה דברים נפלאים היא מציעה?

פאפוס, השוכנת בחוף הדרום מערבי של קפריסין, היא אוצר של היסטוריה, תרבות ויופי טבעי. מאתרים ארכיאולוגיים עתיקים וחופים ציוריים ועד כפרים מקסימים ומטבח טעים, לא חסר דברים נפלאים לעשות בעיר הקסומה הזו. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי טבע או חובבי אוכל, פאפוס מציעה משהו לכולם.

במדריך זה, נציג דברים נפלאים לעשות בפאפוס, כדי להבטיח חוויה בלתי נשכחת למבקרים.

הפארק הארכיאולוגי

התחילו את הטיול שלכם בפאפוס עם ביקור בפארק הארכיאולוגי, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הכולל חורבות עתיקות מהתקופה הרומית. התפעלו מהפסיפסים השמורים היטב של בית דיוניסוס, האודיאון הרומי וקברי המלכים, המציעים הצצה אל ההיסטוריה והמורשת העשירה של העיר.

העיר העתיקה של פאפוס

צאו לטייל ברחובות המקסימים של העיר העתיקה של פאפוס, שם תמצאו ארכיטקטורה קפריסאית מסורתית, בתי קפה ייחודיים וחנויות בוטיק שמוכרות אומנות ומזכרות בעבודת יד. אל תחמיצו את ההזדמנות לחקור את טירת פאפוס מימי הביניים, המציעה נוף פנורמי של הנמל וקו החוף.

חוף קורל ביי

ברחו מההמולה של העיר והירגעו על החופים הבתוליים של חוף קורל ביי. עם המים הצלולים, החולות הזהובים והאווירה השלווה שלו, קורל ביי הוא המקום המושלם לשחייה, שיזוף ופעילויות ספורט מים כגון שנורקלינג וסקי מים.

סלע אפרודיטה

האגדה מספרת שאפרודיטה, אלת האהבה והיופי, הגיחה מהים ליד סלע אפרודיטה האייקוני.
בקרו בנקודת ציון טבעית ציורית זו בשקיעה ותהנו מנופים עוצרי נשימה.

קברי המלכים

בקרו באתר הקבורה העתיק המכונה קברי המלכים, בו הובאו למנוחות פקידים ואצילים בכירים במהלך התקופה ההלניסטית והרומית. התפעלו מהארכיטקטורה המורכבת ומהחדרים התת-קרקעיים החצובים בסלע, המציעים הצצה לשיטות קבורה עתיקות.

המטבח הקפריסאי

פנקו את בלוטות הטעם שלכם עם מנות טעימות מהמטבח הקפריסאי האותנטי. בפאפוס, תמצאו  המון טברנות ומסעדות מסורתיות מעולות. התענגו על מנות מקומיות כגון סופלאקי, גבינת חלומי, מוסקה ועוד, בשילוב עם כוס יין או אוזו מתוצרת מקומית.

פאפוס קפריסין

המוזיאון הארכיאולוגי של פאפוס

התעמקו עמוק יותר בהיסטוריה העשירה של פאפוס במוזיאון הארכיאולוגי של פאפוס.
צפו בתערוכות המציגות כלי חרס, פסלים, תכשיטים וממצאים ארכיאולוגיים אחרים שנחשפו מאתרים שונים ברחבי קפריסין.

הרי הטרודוס

סעו אל הרי הטרודוס, שם תגלו כפרים ציוריים, יערות עבותים ונוף הררי מדהים. בקרו בכנסיות המפורסמות בציורי הקיר המשובחים שלהן ובארכיטקטורה הביזנטית.

המרחצאות של אפרודיטה

צאו לטיול נינוח דרך הפארק הלאומי של חצי האי אקאמאס ותגיעו למרחצאות אפרודיטה, מעיין טבעי מוקף בצמחייה מוריקה. על פי האגדה, רחצה במי המעיין יכולה להעניק נעורים ויופי נצחיים, מה שהופך אותו למקום פופולרי למנוחה ולהתחדשות.

מפלי אדוניס

צאו לטיול נופי דרך חצי האי אקאמאס ותגיעו למפלי אדוניס הציוריים, הנקראים על שמו של אדוניס המיתולוגי, המאהב של אפרודיטה. תוכלו לשחות בבריכות הטבעיות שמתחת למפלים המוקפים בנופי יער שלווים.

קרנבל פאפוס

אם אתם מבקרים בפאפוס בחודש פברואר, אל תחמיצו את החגיגות הססגוניות של קרנבל פאפוס, אחד מאירועי התרבות התוססים ביותר של האי. הצטרפו למקומיים ותיירים כאחד במצעדים תוססים, מסיבות רחוב ומופעי מוזיקה וריקודים החוגגים את המסורת והפולקלור הקפריסאי.

פארק הציפורים של פאפוס

בקרו בפארק הציפורים של פאפוס, ביתם של מגוון ציפורים אקזוטיות מרחבי העולם, כולל תוכים, פלמינגו, טווסים וטוקנים.

טירת פאפוס

בקר בטירת פאפוס לאחר רדת החשיכה כדי לחזות בהארה הדרמטית שלה על רקע שמי הלילה, המטיל זוהר קסום על הנמל והסביבה. טיילו לאורך טיילת החוף ותיהנו מהנופים הפנורמיים של הטירה.

כמה מילים לסיכום…

מאתרים ארכיאולוגיים עתיקים ונופי טבע מדהימים ועד לפסטיבלי תרבות תוססים ומטבח טעים, פאפוס מציעה שפע של חוויות נפלאות להנאת המבקרים. בין אם אתם חוקרים חורבות עתיקות או נרגעים בחופים שטופי שמש, פאפוס מבטיחה מסע בלתי נשכח מלא בגילוי, הרפתקאות וזיכרונות מתמשכים. עם כל כך הרבה מה לראות ולעשות, פאפוס באמת ראויה למוניטין שלה כאחד היעדים המובילים של קפריסין למטיילים המחפשים יופי, היסטוריה וקסם.

פאפוס קפריסין