מאי 8, 2024
איך רוכשים סמארטפון

איך קונים סמארטפון?

מה יותר מומלץ אנדרואיד או אייפון? איך תוכלו לשמור על חיי הסוללה של הסמארטפון לאורך זמן?ריכזנו לכם את כל השאלות הפופולאריות רגע לפני שאתם רוכשים סלולרי.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

שאלה מס' 1 – מה יותר טוב אנדרואיד או אייפון?

אחת השאלות הפופולאריות ביותר. התשובה תלויה במשתמש בלבד. יש שיעדיפו סמארטפון שמגיע עם מערכת ההפעלה של גוגל ויש שיעדיפו סמארטפון שמגיע עם מערכת ההפעלה של אפל. בגדול, מי שמעדיף תפעול פשוט, יסתדר עם ה-IOS של אייפון ומי שמעדיף ממשק משתמש שניתן להגדיר בהתאמה אישית וגם גמישות בתוכנה יסתדר עם האנדרואיד. 

שאלה מס' 2 – מה מומלץ לקחת בחשבון לפני שרוכשים סמארטפון?

יש כל מיני משתנים בהם, גודל המסך, נפח האחסון, איכות עדשת המצלמה, קיבולת הסוללה ומעבד הנתונים. כמובן שיש גם לקחת בחשבון את המוניטין של החברה המייצרת את הסמארטפון. 

שאלה מס' 3 – איך בוחרים סמארטפון?

לא בוחרים אותו לפי המחיר הזול או היקר ביותר. כן בוחרים אותו לפי צורך אישי. לדוגמה, אם אתם פעילים ברשת האינסטגרם, מומלץ לחפש סמארטפון עם מצלמה מעולה. אם אתם נמצאים הרבה בחוץ, אז מומלץ לחפש סמארטפון עם חיי סוללה ארוכים. כמו כן, במידה ואתם משתמשים בסמארטפון על מנת לקרוא מסמכים, חפשו אחד שיהיה עם מסך גדול ותצוגה נוחה. 

שאלה מס' 4 – מה המשמעות של RAM בסמארטפון?

מדובר על נפח שמשמש לכל מיני משימות שונות. ממש כמו במחשב. נניח שאתם עונים להודעה בוואטסאפ ובמקביל צופים בסרטון יוטיוב, על מנת לבצע את כל המשימות הללו, זיכרון ה-RAM נכנס לעבודה. 

שאלה מס' 5 – איך משדרגים או מוסיפים נפח אחסון?

אפשר לעשות זאת באמצעות כרטיס זיכרון MicroSD. אפשר לרכוש אותו בכל חנות אלקטרוניקה. הכרטיס הזה מגיע בכל מיני נפחים. אגב, קחו בחשבון שיש סמארטפונים שלא מגיעים עם חריץ להרחבת זיכרון. כך שאם חשוב לכם להרחיב את הזיכרון, בדקו שיש אפשרות כזאת בסמארטפון שאתם מתכוונים לרכוש. 

שאלה מס' 6 – מהו גודל המסך האידיאלי לסמארטפון?

אם בעבר הסתפקנו במכשירים עם גודל מסך של 4-4.5 אינץ', כיום הגודל האידיאלי הוא 5.2-6 אינץ'. אגב, יש גם גדלים שונים מהטווח הזה. 

שאלה מס' 7 – מה משפיע בסמארטפון על צריכת סוללה?

קחו בחשבון שקצב צריכת הסוללה מושפע מכל מיני גורמים. לדוגמה, משך הזמן שהמסך פועל, רמת הבהירות של המסך, גודל קיבולת הסוללה, מספר האפליקציות שפועלות ברגע נתון ועוד. 

שאלה מס' 8 – איך אפשר לשמור על חיי הסוללה לטווח ארוך?

ככל שנפחית את מחזורי הטעינה, כך נוכל להאריך את חיי הסוללה. יש גם פעולות שניתן ליישם שהן חוסכות באנרגיה כמו, צמצום בהירות המסך, כיבוי קישוריות שלא בשימוש כמו בלוטות', הפחתת משך הזמן שהמסך פועל ועוד. 

שאלה מס' 9 – מה זה 5G?

מדובר על תקן הדור החמישי של טכנולגיית התקשורת הסלולרית. כיום, התקן הפופולארי הוא 4G. הדור החמישי (5G) יחליף בשנים הקרובות את ה-4G. למעשה, הדור החמישי מציע מגוון גדול של שיפורים טכנולוגיים בהשוואה לדור הרביעי. השיפורים באים לידי ביטוי במהירות הורדה, בהגדלת רוחב הפס ועוד.

שאלה מס' 10 – כל כמה זמן מומלץ להחליף סמארטפון?

בעבר, היה נהוג להחליף כל שנה או שנה וחצי. בשנים האחרונות, אפשר לראות שהמצב קצת השתנה. משך הזמן בו מומלץ להשתמש בסמארטפון תלוי באופי השימוש, בשחיקה וגם ברצון להתחדש.