מאי 15, 2024
תכנון מטבח

איך קונים מטבח?

המטבח הוא ללא ספק אחד החללים החשובים בבית. זה המקום שבו מכינים ארוחות ואוכלים יחד. בשל כך, חשוב שיהיה מטבח שיהיה גם פונקציונלי וגם אסתטי. במידה ואתם רוצים להחליף את המטבח הישן שלכם באחד חדש או שאתם צריכים לבחור מטבח לדירה החדשה שרכשתם, נשמח לשתף אתכם במספר טיפים שיעזרו לכם בקניית המטבח.

הכתבה בשיתוף עם חברת מטבחים מובילה המציעה שירותי תכנון מטבח ועיצוב מטבח.

הגדירו את הצרכים שלכם

לפני שתתחילו להסתכל על מטבחים, חשבו קודם על הצרכים שלכם. עליכם לקחת בחשבון את השטח שיש ברשותכם למטבח החדש, את התקציב שלכם ואת צרכי הבישול והאחסון שלכם.
כמו כן, חשבו האם אתם צריכים אי עם משטח עבודה, האם אתם צריכים אחסון נוסף עבור מכשירי חשמל קטנים שיש לכם, באיזה סגנון עיצוב תהיו מעוניינים, באיזה צבעים ועוד.
כאשר תענו על כל השאלות שהוזכרו לעיל ושאלות נוספות שאנחנו בטוחים שחשבתם עליהן, אתם תוכלו לצמצם משמעותית את האפשרויות ולמצוא מטבח שמתאים לכם בדיוק.

הסתכלו על מטבחים

כעת שיש לכם מושג לגבי מה חשוב לכם שיהיה במטבח וכיצד הוא יראה מבחינת הסגנון והצבעים, הגיע הזמן לגשת לחנויות מובילות המוכרות מטבחים ולבדוק מהן האפשרויות העומדות לרשותכם. יש המון סוגים של מטבחים. יש מטבחים בהזמנה אישית ויש מטבחים עם יחידות מוכנות מראש.
אל תמהרו לבחור את המטבח והסתכלו על כמה שיותר דגמים של מטבחים.

תכנון המטבח

יש חשיבות רבה לתכנון המטבח. אתם רוצים להיות בטוחים שיהיה קל לנווט במטבח שתזמינו וכמו כן שהכל יהיה בהישג יד. חשבו היטב היכן תרצו למקם את מכשירי החשמל, היכן יהיה הכיור, גודל השיש ועוד. נצלו את חלל המטבח בצורה המיטבית ביותר. זכרו שמטבח מתוכנן היטב ובקידה יקל במידה רבה על הבישול והאירוח.

החומרים מהם מיוצר המטבח

לחומרים מהם מיוצר המטבח, יש השפעה הרבה על העמידות ועל מראה המטבח. שימו לב שאתם בוחרים מטבח שעשוי מחומרים איכותיים וכמו כן עם עמידות גבוהה ותחזוקה פשוטה. לדוגמה, לגבי משטח המטבח, יכולים להתאים חומרים כמו גרניט, קוורץ וכו' ולארונות, יכולים להתאים חומרים כמו עץ, זכוכית וכו'.

חשבו על הפרטים הקטנים

הם יכולים לעשות הבדל משמעותי לא רק במראה המטבח אלא גם בפונקציונאליות שלו. חשבו היטב על התאורה שתהיה במטבח וכמו כן על פריטים שיכולים לשדרג את חווית השימוש במטבח. לדוגמה, מתלה תבלינים מובנה, פח אשפה נסתר, ברז למילוי סירים ועוד.

היעזרו באנשי מקצוע

אם אינכם בטוחים מאיפה להתחיל או זקוקים לעזרה בבחירת המטבח וקנייתו, אל תחשש לפנות לאנשי מקצוע בתחום. חברות רבות לעיצוב מטבחים מציעות שירותי ייעוץ לבחירת המטבח המתאים. כמו כן, אפשר גם להיעזר במעצב או מעצבת פנים.

כמה מילים לסיכום…

כאשר מדובר על רכישת מטבח, אין ספק שמדובר על רכישה גדולה ומשמעותית. נמליץ לכם ליישם את כל הטיפים שהוזכרו לעיל. תודות לטיפים הללו, אנחנו מבטיחים לכם שתמצאו מטבח שיענה על הצרכים שלכם ויתאים לסגנון שלכם.