מאי 22, 2024
איך לבחור גנרטור

איך מומלץ לבחור גנרטור?

באמצעות שימוש בגנרטור, תוכלו להפעיל מכשירים חיוניים ותאורה כאשר יש הפסקת חשמל.
כמו כן, הגנרטור יכול לשמש כמקור מתח במידה ויש אירוע בשטח או במידה ונדרשים לעבודה בשטח. הגנרטור הוא מכשיר שמייצר זרם חשמלי ומצד שני הוא ידוע כמכשיר שפולט גזים רעילים ועל כן, יש לשים אותו במקום מאוורר וגם יציב.

בכתבה הבאה, נסייע לכם לבחור את הגנרטור המתאים לכם וזאת על פי השיקולים הבאים:
הספק המוצא של הגנרטור, ניידות ועוצמת רעש, סוג המנוע, הנעה ותכונות מיוחדות ומחיר ואחריות.

הכתבה בשיתוף עם חברת nanomotion.com שאחד מתחומי פעילותה העיקריים הוא מנועים וגנרטורים.

כמה מילים על הספק המוצא של הגנרטור

מדובר על אחד הפרמטרים החשובים ביותר, כאשר ניגשים לבחור גנרטור. למעשה, הפרמטר הזה קובע איזה מכשירים אפשר לחבר לגנרטור ואת כמות המכשירים. על מנת שתבחרו בהספק המתאים, יש לחשב את סכום ההספקים של המכשירים שאותם תרצו לחבר לגנרטור. לדוגמה, אם תרצו לחבר תנור חימום עם הספק של 2000 וואט, מקרר עם הספק של 1000 וואט ותאורה עם הספק של 350 וואט, אז מומלץ שתבחרו בדגם של גנרטור שיש לו הספק דומה לזה שחישבתם ואפילו גבוה ממנו ב-25 עד 35 אחוזים.

כמה מילים על ניידות ועוצמת רעש

עליכם לזכור שככל שהספק הגנרטור יהיה גבוה יותר, כך גם משקל הגנרטור יהיה גבוה יותר ובכלל גודל הגנרטור. על כן, נמליץ לכם למצוא את האיזון בין הממדים של הגנרטור לבין ההספק שלו. במידה והגנרטור יהיה במקום קבוע בסביבת הבית או המפעל ואין מגבלה של מקום, הרי שתוכלו לרכוש גנרטור גדול וכך גם להנות מהספק גבוה יותר ולהפעיל מספר מכשירים בו זמנית. מנגד, אם אתם מתכוונים להשתמש בגנרטור בכל מיני מקומות שונים, אז נמליץ לכם לרכוש אחד שיהיה נייד וגם קל. כלומר, בחרו בגנרטור שאפשר להרים בקלות ולהכניס לרכב.

כמו כן, חשוב גם להתייחס לעומת הרעש של הגנרטור. אם מדובר על גנרטור לאירועים או לשימוש ביתי, בחרו בגנרטור המוגדר כמושתק. יש לו חופה אקוסטית והיא זאת שמסייעת להפחית את הרעש בצורה משמעותית.

כמה מילים על סוג המנוע וייצוב מתח

החלק המרכזי של הגנרטור הוא מנוע מכני המופעל בדלק. יש מנועים של שתי פעימות ויש מנועים של ארבע פעימות. מנוע של ארבע פעימות חזק יותר ממנוע של שתי פעימות והוא גם כולל מייצב מתח. תפקידו של מייצב המתח הוא להגן על המכשירים מכל מיני שינויי מתח. ההמלצה שלנו היא לרכוש גנרטור עם מייצב וזאת במיוחד אם אתם מחברים אליו מכשירים שרגישים לשינויי מתח כמו, כלי עבודה חשמליים, מקרר, מגבר וכו'.

מבחינת הדלק בגנרטורים, הוא יכול להיות גז, דיזל או בנזין. בגדול, בנזין עדיף על דיזל. מה שכן, אם יש לכם חיבור לגז ביתי, אז נמליץ לכם לרכוש גנרטור שמופעל על גז ביתי. אין ספק שהשימוש יהיה הרבה יותר נוח וגם תוכלו לחסוך את הטרחה הכרוכה במילוי דלק.

כמה מילים על הנעה ותכונות מיוחדות

יש גנרטורים שמופעלים באמצעות כפתור הנעה חשמלי (נקרא גם סטרטר) ויש כאלה שמופעלים באמצעות כבל משיכה. כמו כן, יש גם דגמים של גנרטורים שכוללים את שתי שיטות ההפעלה שתוארו לעיל. בגדול, קל ונוח יותר להפעיל את הגנרטור באמצעות הנעה חשמלית. יש לקחת בחשבון שהדבר עשוי לייקר מעט את עלות הגנרטור. לגבי תכונות מיוחדות שמומלץ שיהיו בדגם של הגנרטור שתרכשו, כדאי שיהיה חיווי למצב הדלק שיש במיכל, התראה על חוסר בשמן ומנגנון כיבוי אוטומטי.

כמה מילים על המחיר והאחריות

מחירי הגנרטורים מתחילים בכמה מאות ויכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. המחיר מושפע מאוד מהספק הגנרטור. האחריות שמקבלים על גנרטור היא אחריות ל-12 חודשים.