אפריל 22, 2024
כלים למחקר שוק

5 כלים שיעזרו לכם לעשות מחקר שוק אפקטיבי ומלמד

במידה ואתם מעוניינים להיכנס לתחום חדש ורוצים לקבל עליו מושג טוב יותר או שאתם מנסים להבין מה השתנה בתחום שלכם, עליכם לעשות תהליך של ביצוע מחקר שוק.

בכתבה, תוכלו לקרוא על 5 כלים יעילים שיסייעו לכם לעשות מחקר שוק יעיל ולהבין היכן אתם נמצאים ואיך אתם ממשיכים.

כמה מילים על מחקר שוק

מדובר על תהליך איסוף מידע על שווקים שונים וכל זאת על מנת שיהיה אפשר להבין טוב יותר את הסביבה השיווקית, התחרותית והעסקית בה פועלים. למעשה, מחקר שוק עוסק ב-3 היבטים מרכזיים בהם: צד הביקוש למוצר, צד ההיצע והסביבה העסקית.

כלי מס' 1 – Google Keyword Planner

מוכר גם בשם "מתכנן מילות המפתח". אחד הכלים המצוינים שגוגל מציעה למשתמשיה.
באמצעות הכלי הזה, תוכלו לדעת באיזה מילים וביטויים כדאי להשקיע את תקציב הקידום של בגוגל.
לדוגמה, אם יש לכם בית ספר לשחייה בבאר שבע ואתם רוצים לבדוק רשימה של ביטויים רלוונטיים (שיעורי שחייה בבאר שבע, בית ספר לשחייה בבאר שבע, לימודי שחייה בבאר שבע), תודות לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, תוכלו לקבל מושג על הביטויים הפופולאריים ברשימה שלכם, על מידת התחרות שיש על כל ביטוי ובכלל תוכלו גם לדעת כמה יעלה קידום הביטוי או הביטויים שבחרתם. כמו כן, הכלי הזה לא רק יעזור לכם במידה ומדובר על קמפיין ממומן בגוגל, אלא גם יעזור לכם לקידום האורגני בגוגל.

כלי מס' 2 – SimilarWeb

מדובר על כלי שתוכלו להשתמש בו, על מנת לקבל מידע על התנועה לאתר. יש לו גרסה חינמית וגרסה בתשלום. במידה ותבחרו להשתמש בגרסה החינמית, תוכלו לדעת את כמות התנועה שאתר מקבל, איך הגולשים הגיעו לאתר וכמו כן תוכלו גם לגלות מהן מילות המפתח של האתר.
ניתן להשתמש בכלי זה ב-2 צורות: אפשר להוריד אותו כתוסף לדפדפן ואפשר להיכנס לאתר הרשמי ולבצע בו את החיפוש.

כלי מס' 3 – Quora

מדובר על כלי שהוא בעצם פלטפורמה של שאלות ותשובות. בשנים האחרונות, הכלי הזה צבר המון פופולאריות ולא סתם. ניתן להשתמש בו על מנת להבין מה קהל היעד מחפש ובמה הוא מתעניין. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להיכנס לאתר, להזין את התחום שמעניין אתכם ומנוע החיפוש של Quora יראה לכם את כל השאלות והתשובות שיש על הנושא. נסו לעשות ניתוח יסודי ולבדוק איזה שאלות חוזרות על עצמן, האם יש ביקוש לתחום ועוד. כך תוכלו למקד יותר טוב את ההצעות השיווקיות והתכנים שלכם. לכלי זה, יש גם גרסה בעברית.

כלי מס' 4 – Survey Monkey

כלי שכולו עוסק בסקרים. זוהי דרך מצוינת ללמוד על הרגלי השימוש של הלקוחות, לקבל חוות דעת על מוצר או שירות ועוד. באמצעות הכלי, תוכלו לצור בקלות סקרים ולשלוח אותם אונליין.
לכלי יש גרסה חינמית וגרסת פרימיום בתשלום. במידה ובחרתם בחינמית, תוכלו לשאול עד 10 שאלות ולקבל תשובות מעד 40 משתתפים. זה בהחלט אמור להספיק לכם, במיוחד והעסק שלכם הוא קטן.

כלי מס' 5 – Google Trends

עוד כלי מבית גוגל. הוא חינמי. הכלי יראה לכם את כמות החיפושים שיש על כל מיני נושאים לאורך תקופת זמן. כל הנתונים מתוארים בצורה גרפית. על פי הגרפים, אתם תוכלו לזהות מגמות חוזרות, לעשות השוואה בין מוצרים ושירותים, למקד את השיווק שלכם במוצרים פופולאריים ועוד.